공지사항
2018-2학기 기초학습지원 프로그램 운영안내
- 등록일 : 2018-09-21
- 조회 : 4092
사 업 명 | 기초학습지원 프로그램 |
운영기간 | 2018.09.27.~ 12.07(프로그램별 각10주) |
프로그램/장소 | 영어클리닉 집중과정/잉글리쉬 존, 자기표현 집중과정/국311 |
▶ 프로그램주요내용
프로그램명 | 세부운영내용 | 프로그램운영방법 | 참여대상 |
영어클리닉 집중과정 | 10주/2시간(1일)/3분반 운영 | 교과연계학습지원 | 재학생 |
자기표현 집중과정 | 10주/2시간(1일)/2분반 운영 | 교과연계학습지원 | 재학생 |
▶프로그램 일정
연번 | 프로그램명 | 교육일정 | 분반수 | 강사진 | 교육 프로그램 내용 |
1 | 자기표현집중과정 | 2018.9.27 ~ 11.19(10주) | 2분반 | 남치우(초빙교원) 심민정(초빙교원) |
글쓰기 기초, 자료의 수집 및 해석, 맞춤형글쓰기, 토론대회 |
2 | 영어클리닉집중과정 | 2018.10.2 ~ 12.7(10주) | 3분반 | Adam Griffin(조교수) David Gillette(조교수) Edward Yi(조교수) |
영어 무비데이, 영어 기초학습지도, 영어 스피치 콘테스트 |
▶자기표현집중과정 프로그램 세부내용
1. 개요
- 의사소통 영역 ‘읽기’, ‘쓰기’, ‘말하기’기초 실력 향상을 목적으로 개설된 클리닉 과정.
- 읽기 : 자료 수집 및 해석 / 쓰기 : 맞춤형 글쓰기 / 말하기 : 토론
2. 담당교수 및 모집인원
- 남치우교수, 심민정 교수
- 의사소통 영역 필수교양 수업 참여 학생 및 공개모집을 통해 신청한 학생 중 분반별 30명 내외.
3. 교육기간 및 방법
- 2018. 9. 27. ~ 11. 19. (10주간)
- 총 20시간.(2분반 개설)
- 수업 시간의 70% 이상 참여시 2마일리지 획득.
4. 주차별 계획 및 내용
기간 | 시간 | 내용 | 비고 |
09. 19 ~ 21 | 프로그램 신청 및 인원 확정 | 수업 외 포함. | |
09. 27 ~ 28 | 2 | 자기소개 및 orientation | |
10. 01 ~ 05 | 2 | 글쓰기 주제 선정 및 자료 수집 | 읽기 영역 |
10. 10 | 17:30-19:00 (2) |
공개강의 : “글쓰기의 기초”(심민정) | 특강. 전체참여 |
10. 15 ~ 19 | 2 | 자료 해석 및 분류, 개요 작성하기 | 읽기 영역 |
10. 22 ~ 26 | 3 | 맞춤형 글쓰기 : 개별 지도 및 첨삭 | 쓰기 영역 |
10. 29 ~ 11. 02 | 3 | 맞춤형 글쓰기 : 개별 지도 및 첨삭 | 쓰기 영역 |
11. 05 ~ 11. 09 | 2 | 토론대회 예선 / 서류심사 | 말하기 영역 |
11. 12 | 2 | 토론대회 본선 / 4강 | 말하기 영역 |
11. 19 | 2 | 토론대회 결선 / 결승 | 말하기 영역 |
▶
영어클리닉집중과정 프로그램 세부내용
1. 개요
- 외국어영역의 ‘영어읽기’, ‘영어쓰기’, ‘영어말하기’기초 실력 향상을 목적으로 개설된 클리닉 과정.
2. 담당교수 및 모집인원
- Adam Griffin(조교수), David Gillette(조교수), Edward Yi(조교수)
- 외국어 영역 영어필수교양 수업 참여 학생 및 공개모집을 통해 신청한 학생 중 분반별 15명 내외.
3. 교육기간 및 방법
- 2018. 10. 2. ~ 12. 7. (10주간)
- 총 20시간.(3분반 개설)
- 수업 시간의 70% 이상 참여시 2마일리지 획득.
4. 운영시간
요일 | 담당교수 | 교육기간 | 교육시간 | 교육장소 |
화요일 | Edward Yi | 2018.10.2.~12.7.(10주간) | 14:00~16:00(2시간) | English Zone |
수요일 | David Gillette | 2018.10.2.~12.7.(10주간) | 14:00~16:00(2시간) | English Zone |
목요일 | Adam Griffin | 2018.10.2.~12.7.(10주간) | 11:00~13:00(2시간) | English Zone |
5. 주차별 계획 및 내용
기 간 | 교육 요목 | 교육 세부 내용 | |
W e e k 10 |
Week 1 | Class Introduction Watch a movie |
Each week students will work on one movie or dramas. The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. T |
Week 2 |
continue week 1 | Each week students will work on one portion of a movie filling in blanks, and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 3 |
Movie #2 | Students will work on a movie for two weeks. They will participate by watching/listening, writing (fill in the blanks), and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 4 | continue week 3 |
Students will work on a movie for two weeks. They will participate by watching/listening, writing (fill in the blanks), and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 5 | Movie #3 | Each week students will work on one portion of a movie filling in blanks, and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 6 | continue week 5 | Students will work on a movie for two weeks. They will participate by watching/listening, writing (fill in the blanks), and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 7 | Watch movie #4 | Students will work on a movie for two weeks. They will participate by watching/listening, writing (fill in the blanks), and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 8 | Continue week 7 | Students will work on a movie for two weeks. They will participate by watching/listening, writing (fill in the blanks), and speaking (role playing). The instructor will go over new words/idioms, pronunciation and provide explanation as needed. | |
Week 9 | Review and prepare for contest | Students will review and practice what they have learned and prepare for the contest. | |
Week 10 | Contest |
Students will have the opportunity to demonstrate their learned language abilities and new expressions. |